דילוג לתוכן

הגיע הזמן לצלם ריל, ככה תעשו את זה נכון

אין ספק שרילז לאינסטגרם או סרטון קצר לטיקוק הם היום הדרך הכי טובה לחברה או עסק שרוצים לקדם את עצמם. אבל עכשיו כשאתם צריכים לשבת מול המצלמה ולקדם את עצמכם – איך עושים את זה כמו שצריך? לקוחות שואלים אותנו את זה הרבה, אז הכנו מדריך שיעזור לכם להפיק את התוצר הכי טוב שאפשר:

השראות למציאת הקול שלך

הוקים, טרנזישנים, לופים, וכל מה שביניהם:
הרשת מלאה בדוגמאות לסרטונים ויראליים שהשתמשו בהם בכל מיני כלים מגניבים או קונספטים ייחודיים. איזה מהם הכי מדבר אליכם? מה הדרך בה תרגישו שאתם משמיעים את הקול שלכם בצורה אותנטית? כדי לעזור לכם בזה, אנחנו ממליצים להתחיל כל ריל בשיטוט באינטרנט, ולשמור סרטונים שאהבתם. יש מגוון סוגים, הכל מאנשים שמצלמים את עצמם מדברים, קריינות עם תמונות מתחלפות, או פשוט שוטים מהירים עם מוסיקה ברקע – תחקרו מה הכי מתאים לכם! הרעיון בסופו של דבר זה להרגיש בנוח, למצוא את הקול הייחודי שלך שאיתו תעבוד באינסטגרם, משהו שמתאים לכם מבחינת טונציה וסגנון הצילום…סביר להניח שתוך כדי הצפייה בסרטונים כבר יתגבש לכם הרעיון שהכי יתאים לכם. אל תפחדו להיות יצירתיים, הכל תופס!

צילומים

צילום מקצועי או צילום חובבני – האמת שבמקרה של סרטונים לאינסטגרם ולפייסבוק, זה פחות משנה. אתם תדעו איזה סגנון הכי מתאים לכם בהתאם לסוג המוצר שלכם ולתקציב הזמין לכם. אבל כך או אחרת, החוק החשוב הזה נכון לשניהם: כמה שיותר חומר יותר טוב! ולמה? כי כשמכינים ריל, הרבה פעמים הוא מורכב משוטים של שתי שניות או אפילו פחות. כשיש הרבה חומרי צילום, זה מאפשר גמישות ויצירתיות בעריכה. ועוד סיבה: אנחנו אוהבים לראות דברים אמיתיים ומעוררי הזדהות! הרבה פעמים, במיוחד בצילום "חובבני", דווקא השוטים "הרגילים", אלא שבין לבין, אלה שהתפספסה בהם איזושהי מילה, הם אלה שמשאירים את הצופים. לכן אם את מציגים את עצמכם אל תחששו להיות אותנטיים, יש הרבה סרטונים שנהיו ויראלים דווקא על ידי הדגשה של ה"פדיחות" בצילומים.
אז איך תכלס עושים את זה כמו שצריך?

סאונד

לרוב הטלפונים בימינו יש יכולת הקלטה טובה, אבל חשוב לוודא שאתם נמצאים במקום שקט בלי רעשי רקע ובלי הד. תמצאו את הפינה המתאימה בבית, ותעשו בדיקת סאונד לוודא שזה נשמע טוב. (אפילו מישהי מהצוות שלנו מקליטה את עצמה בחדר ארונות בגלל הסאונד הטוב… מתאים לאנשים ללא קלסטרופוביה שמשלבים רק את הסאונד שלהם 😉)
אם אתם רחוקים מהטלפון, תשקיעו במיקרופון עם סאונד איכותי, כדי שישמעו אתכם בבירור.

פותחים מצלמות

אנחנו רגילים כבר להניח את הלפטופ על השולחן ופשוט להתחיל לדבר למצלמה, אבל בינינו – אין זווית פחות מחמיאה… אנחנו ממליצים להשקיע ולחקור מה הזווית שבה תיראו במיטבכם. אפשר למקום את הפלאפון על חצובה, להגביה את הלפטופ על ספרים (למי עדיין יש דפי זהב בבית?), או אפילו לנסות בעמידה או בהליכה. תעשו ניסויים, תעשו צילומי ניסיון – העיקר שבסוף תרגישו שמצאתם את השיטה הכי נכונה לכם.

טקסט

עד שתישבו מול המצלמה, כבר בטח יהיה לכם תסריט שלם בראש, שמסביר בדיוק מי אתם ומה המוצר שאתם מציעים. תסריט זה טוב וחשוב בשביל הפוקוס, אבל המלצה שלנו – אל תינעלו על הטקסט באופן שיגביל אתכם. הוא נועד שם כדי לעזור לכם להעביר את הדברים החשובים, אבל הרבה פעמים כשאנחנו מנסים שכל מילה תהיה מושלמת לפי התסריט, זה יותר תוקע מאשר עוזר. דברו בחופשיות, תהיו אותנטיים, ואל תפחדו לאלתר. זה מעורר הזדהות!

ועוד דבר: התפקשש לכם המשפט? בלעתם את המילים? לא נורא, תמשיכו הלאה. עדיף לדבר ברצף לאורך זמן מאשר להפסיק את ההתחלה ולהמשיך שוב.

רוצים לדעת איזה סוג ריל הכי מתאים למוצר שלכם? מחפשים להרחיב את העסק שלכם ולקבל עוקבים חדשים?
צרו איתנו קשר לבניית חבילת סושיאל >>